lördag 1 januari 2011

Årskrönika

Eftersom varje mediakanal med självaktning har en årskrönika så måste givetvis jag också bjuda på det. Just idag är det faktist födelsedag för min blogg - ett år sedan första inlägget! Följ gärna länkarna så får ni en liten genomgång av året som gått ur mitt perspektiv.

Jag gick in i 2010 med två mål med min cykling. 1 000 utomhusmil totalt samt kunna titulera mig superrandonneur. Både klarades ut och det stärker mig inför utmaningarna under 2011.
Året som gick då - ja vintern var ungefär lika eländigt kall i fjol som i år - om ni råkat glömma.

I mars tog jag ledigt en vecka och drog till Lanzarote. Sämre cykling har man varit med om - det var underbara vägar och toppenväder hela veckan. Det lade en bra grund för mig inför säsongen hemma i Sverige.
I april startade vi som vanligt Maifs söndagscyklingar. Det är alltid kul när vi kommer igång. Mycket folk och mycket form som ska slipas till.

I april var det också dags för randonné-premiär i Örebro. En i raden av randonnélopp. Ett par av de mera minnesvärda var dessutom 20-milaren i Linköping i början av maj. 40-milaren i Örebro i början av juni och 60-milaren i Örebro i juli. Efter 60-milaren var jag också superstolt superrandonneur.
I slutet av augusti gjorde jag comeback - den sista hoppas jag...

I oktober klarade jag årets andra mål - så långt som jag cyklat i år har jag aldrig cyklat förut - 1078 mil.
Jag har haft litet motigt i år med ovanligt många förkylningar som spökat. Jag ska fundera lite mera vad det kan bero på men det kan vara dags att fundera lite över hur man lever egentligen. Tidvis sover jag riktigt dåligt och ser kanske inte till att få i mig den allra bästa kosten heller. Det är givetvis inte optimalt och kanske måste justeras. Fem kilo mindre på vågen skulle nog sitta fint också.

Inför 2011 har jag också två mål:
1/ SUB 9 på Vätternrundan med klubbkompisarna i Maif.
2/ Paris Brest Paris i augusti - här gäller det bara att ta sig i mål inom stipulerade 90 timmar. 120 mil ren utmaning.
Hur det går rapporterar jag givetvis här på bloggen.

Vi ses på vägen!

1 kommentar:

  1. Hej Mats! God fortsättning på det nya året och Tack för all trevlig och rolig läsning här på din blogg. 1078 mil är mycket bra (fast jag slog dig hi hi hi)Grattis till det och till din ettåriga hemsida. Ja vad väntar oss inför PBP-året 2011? Vad det än blir så är det spännande att tänka på och många långa mil ska vi rulla. Kolla in cykelradion.se så får du se vad som händer där. Ha det bra....Kram / Marie

    SvaraRadera