lördag 8 januari 2011

Sludd

Sludd står det på yr.no ibland när jag kollar vädret. Inte för att jag är någon expert på norska men jag tror det betyder snöblandat regn.

Idag stod det sludd på eftermiddagen men jag gav mig ut i alla fall. Tänkte att det blir nog inte så farligt. Det visade sig bli mera regn än snöblandat och man fick bita i lite i motvinden när regnet hamrade i nyllet och vägen var hal som en isracingbana.

Nästan underligt att man inte gick i backen idag med tanke på blankisen på vägen och med tanke på vad man såg genom glasögonen.

Blev inte världens längsta runda i dag heller men det spelar inte så stor roll just nu. Det viktiga är att vara igång och rulla. Distans och fart får komma senare.
Jag har också hört att efter regn kommer sol - nya tag i morgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar