lördag 17 april 2010

Ännu en premiär

Idag ringde klockan 05.00. Jag stapplade yrvaken ur sängen och gick ut i köket. Efter mig kom hunden och blängde på mig som om jag inte var riktigt klok som gick upp så dags.

Efter en rejäl frukost satte jag mig i bilen för att åka till Örebro för årets första randonné.


24 startande var rekord meddelade Börje innan vi startade från Örebrocyklisternas klubblokal.

Klungan delade sig rätt snart i åtminstone två delar. Jag låg i främre klungan som höll ihop till första stämplingen i Pålsboda. Motvinden var mördande och eftersom man visste att den skulle hålla på i minst 12 mil var man väl lite så där peppad.

Efter Pålsboda rullade vi på i belgisk kedja på hela gruppen men någon mil innan Askersund sprack klungan i en rejäl uppförsbacke. Det blev jag och tre till som gick loss ner mot Askersund.

Efter en fika i Askersund blev vi ett par stycken till men de nytillkomna släppte ganska snart och vi fyra fick rulla på själva. Det var Lasse, Frank, Sven-Erik (?) och jag.

Trots vinden var farten rätt hög så några mer bilder från rundan finns inte. Jag hann/orkade helt enkelt inte få upp kameran.

Efter Finnerödja så blev vinden lite snällare även om den kom från sidan och från Åtorp var det medvind de sista sex milen. Frank tryckte på rejält på hemvägen och emellanåt gick det i över 50 km/h upp mot Örebro.

Tillbaka igen summerade jag 208 km på 6,38 i rulltid och en snittfart på 31,3 km/h.

Nu blir det en pilsner som uppladdning inför söndagsträningen med Maif imorgon.

Så här såg det ut på kartan.

http://connect.garmin.com/activity/30320392

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar