söndag 29 augusti 2010

Mats - en multisportare

Idag var det uppstigning kvart i sju för en cykeltur in till Motala för att möta cykelkompisarna i Maif. Det var lite manfall och vi blev bara nio stycken som tog en tur på ca nio mil innan vi var hemma.

Vi hade ett par ungdomsåkare med oss och de bet ihop riktigt bra trots att farten gick upp bitvis. Det kommer bli svårt att hänga med där om ett par år.

Efter telefonsamtalet under min cykeltur igår hade jag vikt eftermiddagen åt andra aktiviteter än cykel. Mina gamla fotbollsskor var framplockade och dagen till ära nyputsade. Det var tio år sedan jag lade av och även om jag gjort några inhopp sedan dess är det nog två år sedan jag rörde en boll.
B-laget hemma i Fornåsa hade ont om folk till bortamatchen mot Ödeshög. Tolv stycken (inklusive mig) var ihopringda. Det var jag (45 år) P-O (52 år) och tio bakfulla 22-åringar...(typ)

Jag lyckades i vart fall få börja på bänken de första 20 minuterna. Sedan blev det innermittfältet resten av matchen. Konditionen var ok, huvudet ville men benen, benen - oj, oj, oj vad långsamt det gick.
Det var i vart fall en rejäl kämpainsats från hela laget. Nu sitter jag här med lätt svullen vänsterfot och njuter av segerns sötma. 1-0 till FIFet!!!
Jag är beredd om Barca ringer...

2 kommentarer:

  1. Ont i vänster fot - är du vänsterskytt och har skjutit mycket? Jag trodde att man automatiskt blev elak back när man passerade 40-strecket, man lär sig något nytt varje dag ;-)

    SvaraRadera
  2. Jag har varit elak back hela mitt fotbollsliv. Nu är jag så långsam så de inte vågar ha mig längst bak utan har flyttat upp mig på mitten. Ont i foten fick jag när jag - otroligt nog - kom först till en boll och sedan fick en ful stämpling över foten. Om ett par år får jag nog vara i anfallet ska du se... :-)

    SvaraRadera