lördag 29 januari 2011

Cykel och knubbiga belgare

Efter lite pysslande på stan så blev det en cykeltur på eftermiddagen. Det var rejält blåsigt vilket kändes ordentligt - speciellt där det var motvind.

Jag stötte på tre rådjur på dagens runda. Eftersom jag hade vinden i ryggen just här upptäckte de här båda mig rätt tidigt. Eller kan det ha varit p.g.a. färgen på Maif CK:s klubbdress kanske...

Väl hemma igen tog jag en sväng till min ölkyl ute i garaget. Hittade en knubbig liten Maredsous. Inte så tokig faktiskt!
I garaget låg också alla delar till mitt livs första hjulbygge. Undrar hur man ska kunna få ihop något vettigt av det alla de här delarna? Jag har studerat lite material som jag fått av Rikard och Urban. Dessutom har jag läst massor av artiklar av Sheldon Brown men det verkar minst sagt knivigt det här...
Jag hade ny programvara i GPS:n idag så den visade lite hur den ville. Men det här fick jag ihop i varje fall:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar