lördag 22 januari 2011

Sur

Lördagar hemma hos mig innebär för det mesta att man tvingas ta ett nappatag med alla hushållsgrejor man inte riktigt hinner med i veckan. Tvätta, stryka, städa...

Likadant idag - men när väl städningen var klar tänkte jag ta en liten cykeltur. Efter ett par kilometer höll jag på att bli överkörd av en bilist. Idag var det en gammal Golf med machomannen vid ratten, kvinnan i sätet bredvid och en unge i baksätet. Bara för att statuera exempel kör man upp precis bakom, hänger sig på tutan, stryker så nära man kan förbi och avslutar med att slänga sig in en decimeter framför mitt framhjul.

Det höjer onekligen pulsen på mig och jag kommer dessutom på en hel del nya, och tidigare oanvända svärord, som berikar det svenska språket...

Glasögonen var med idag också. Det ser inte så vackert ut men uj vad skönt!

När jag hade en knapp mil hem tog jag den här bilden. Vackert eller hur!
Totalt ca 6 mil känns som en bra runda. Jag har klart mycket mera mil i januari i år än i fjol så än så länge har jag goda förhoppningar om att komma i form till i vår.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar