lördag 1 januari 2011

Gott slut!

December har varit en kass cykelmånad. Kyla, förkylning och mycket att göra på jobbet har bidragit till att jag inte kommit ut lika mycket som jag hoppades på. På årets sista dag fanns dock alla förutsättningar för en härlig tur så därför stack jag iväg en runda.

Jag är borta 1,5 timma sa jag till min dotter och stack iväg. Det tog dock nästan tre timmar innan jag kom hem igen. Då hade jag fått min beskärda del av härlig vintercykling, snöpulsning och total utmattning.

Vägarna var som vanligt uselt plogade - utom på ett ställe. Jag tog vägen genom militärens övningsområde. Där var varenda väg som ett parkettgolv! Släta och fina med hårdpackad snö och sandat där det behövdes. Den mest perfekta cykelvägen i vinter.

Hemma igen var jag totalt slut. Kroppen var seg och trött och formen kändes långt borta.
Så här såg det ut på kartan:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar