tisdag 12 april 2011

Vadå buss?

Idag var det en sådan där underbar morgon när vindkraftverken nästan stod stilla. På slätten blåser det nästan jämt så de är inte särskilt vanligt att se dem så här. Det var utlovat regn till kvällen så dagens pendling fick bli per CX med tjockhjul och skärmar. Det där med vinden gjorde att det blev bra fart in till Linköping idag. På vägen kränkte Anders och jag ett par andra motionärer (som antagligen inte ens fattade att de blev kränkta...)
På vägen hem blev vi kränkta av en gubbe på racercykel så då passade jag på att kränka Anders så där lite lagom i backen upp till Vreta Kloster.


På väg mot Klockrike hade vi härlig medvind och farten gick upp mot 42-43 km/h. Då hör jag: "jag frihjular här bak" - så då ökade jag lite till. Vid 50 knyck tog växlarna slut och även benen surnade så småningom så då fick vi sänka igen - men det var härligt så länge det höll!

Nya tag imorgon!

1 kommentar:

  1. tack för den då var min dag i soffan förstörd....precis fått i mig en chipspåse får ta ett träningspass imorgon kör hårt även imorgon du

    SvaraRadera