onsdag 6 april 2011

Franska kossor får sätta livet till

Ja stackars franska kossor som får sätta livet till för att jag ska få en cykelsadel som (förhoppningsvis) inte tar livet av min bakdel. Jag har haft bekymmer att hitta en bekväm sadel och därför beställde jag en riktig lädersadel från Gilles Berthoud i la France. Skamligt dyr var den och om den hjälper låter jag vara osagt än så länge - rapport kommer längre fram. Det lär ta några mil innan den är insutten. Den damp ner i måndags och är nu monterad på min carbonracer (hmm...). Undrar om jag vågar ha den på lördagens randonné i Örebro... Annars har inledningen av veckan präglats av cykelpendling. I går blev jag blöt på vägen hem och idag på vägen in.
Jag har haft sällskap av Anders både tisdag och onsdag. Märkligt hur mycket roligare det blir att cykla när man har någon att snacka med.


Kortet var rätt dåligt men visar rätt väl på dagens vedermödor.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar