lördag 2 april 2011

Racerpremiär!

Äntligen! Dags för racerpremiär. Det är alltid lika överraskande härligt vad mycket lättare racern rullar fram än den där tuuuuuuuuunga vintercykeln med jättebreda däck... Jag hade förstås hoppats på strålande solsken men det fick jag inte. Däremot 12 grader varmt vilket var helt ok det också. Vägarna var ganska fria från grus och i vart fall hyggligt torra. Som den ansvarskännande gruppledare jag är :-) så passade jag på att köra samma runda som vi ska köra i MAIF:s 29-grupp imorgon. Nu kan alla ni som tänkt åka med oss känna er trygga med att jag hittar fram till fikastoppet!
Tempot blev 29,7 i snitt vilket gör att jag åtminstone bör kunna hänga med min grupp imorgon... Det kändes rätt ok med tanke på att det blåste rätt hyggligt över slätten.


Det märks överallt att våren är på gång . Det här är Svartån - här har jag tjuvfiskat många gånger när jag var yngre...

Så här åkte jag:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar