söndag 3 april 2011

Söndagscykling

Idag var det dags för premiär för MAIF:s motionscykling. Idag var vi knappt 60 motionärer som dök upp för att köra en runda tillsammans. Som vanligt berättade Ronny hur det skulle gå till. Sedan drog vi iväg över slätten. Det var lite blött på vägen men vi klarade oss från regn som tur var. Själv var jag gruppledare i 29-gruppen. Det var ordning och reda och vi höll farten precis lagom. Det fanns väl några tunga ben mot slutet men det är ju så det ska vara.
Glada miner på Östgötaslätten!


Vi upptäckte att det blåste ganska ordentligt. Ute på slätten finns dessutom bara två sorters vind - motvind och kantvind...


Jag lämnar alltid cykeln till Motala Cykelaffär. Superbra service, bra att ha att göra med och ställer alltid upp när det är brådis. Jag har egentligen bara en invändning. Under alla år jag lämnat in cykeln där har jag aldrig fått tillbaka den med styret rakt...


Får gå ut i garaget och justera det där själv...

1 kommentar:

  1. hmm tror du styret kommer bli rakt då du skruvat av hatten på flaskan???
    trevlig tripp ni verkar ha fått iallafall

    SvaraRadera