söndag 17 april 2011

Hansastäder och vårcykling

Den här helgen har jag legat lite lågt med cyklingen. Istället åkte vi till Estland en liten sväng för att fira svärfar som fyllt år. Det var lite dåliga vibbar när vi gled in bland isflaken i Finska viken. Detta förstärktes ytterligare när jag kom på att det var på dagen 99 år sedan Titanic sjönk sjönk... Nu var inte isbergen så stora att de märktes. Vi kom fram till Tallin och passade på att ta en liten sightseeingtur i sann turistanda. Bland annat besökte vi den här anläggningen för körsång! Den där scenen är byggd för 24 000 sångare - det är nog maffigt att lyssna på! Vi knallade också runt i gamla stan, lite Visby-feeling - fast större.
Det finns en del nya hus också. Nästan allihop verkar byggda av banker - och det har väl inte alltid gått helt bra i Baltikum...


Väl hemma igen började jag med att kasta mig över datorn och föranmäla mig till PBP. Det rasade in bekräftelsemail så nu hoppas jag att allt har fungerat. Då är det bara att försöka klara resten av breveterna också. 30, 40 och 60 mil är kvar innan jag är kvalificerad.


Eftersom det var sådant underbart vårväder kunde jag inte låta bli att sätta mig på cykeln en stund. Det blåste en hel del men det gjorde liksom inget - jag njöt i vårsolen i alla fall!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar