söndag 24 april 2011

317 km

Idag var det dags att klara av 30-milakvalificeringen för PBP. Uppstigning tio i fyra i morse för avfärd till Örebro. Väl där konstaterade jag att jag glömt pulsbandet vilket inte var det enda jag skulle komma att glömma idag...


Börje startade oss som vanligt. Ett tiotal åkare var på plats.


Efter ett par kilometer upptäckte jag att jag glömt reservslangarna. Bara att hålla tummarna för att man slipper punktering.

En annan av deltagarna hade mer motflyt än jag. På väg till loppet åkte han dit för fortkörning. Efter ca en mil fick han punktering på bakhjulet. Vi var några som stannade och hjälpte till med slangbyte och framför allt att köra ifatt resten av gruppen. Det där med att köra ifatt blev dagens signum...



Första stämpeln i Askersund. Här drog några i "förväg" och så fick vi andra köra ifatt...



På väg genom Tiveden.



Vackrare cykelmorgon blir det inte!




Efter andra stämpeln i Hjo fick vi - köra ifatt...



Väl i Töreboda blev vi en hel grupp upp till Gullspång där några drog direkt så att vi andra fick - köra ifatt...



Ett par kilometer fick vi draghjälp av några kossor som åkte vagn.

Totalt fick jag ihop drygt 317 km på dagens runda. Rullsnittet blev 33,8 km/h vilket är rätt hyggligt för ett randonné med ett tiotal deltagare där några smet tidigare från varje kontroll så hälften av oss fick - köra ifatt...




Annars var jag mest nöjd med att knipa Gullspångsskylten framför näsan på Kalle. För andra året i rad... :-) Den spurten sitter verkligen fint med 23 mil i benen.




Här är dagens GPS-data:


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar