söndag 3 oktober 2010

Känner mig lite nere...

Fyra dagar cykel och en dag löpning den här veckan. Känns bra - knappt 29 mil i sadeln vilket är godkänt när vi är inne i oktober. Jag har inte så där väldigt långt kvar tills årets "milmål" är nått.
Det känns att hösten är här. Kallt och kyligt men hög och klar luft fylld med syre. Jag är dock en sommarmänniska och längtar redan till våren...
Vackert är det ju - både med färggranna träd och vid vattnet.
Idag var tanken att jag som vanligt skulle åka och söndagscykla med klubben. Lyckades dock försova mig - något som aldrig hänt mig inför en söndagsträning. Tog en runda själv istället i blåsten.
Hittade en mjölkkruka längs vägen. Kossorna i bakgrunden visade sig dock inte vara några kossor utan tjurar...Väl hemma igen hittade jag min kompis Tara - hon hade en vilodag idag också...

Funderar på att gå och köpa ett gymkort i veckan som kommer så jag kan fylla på med lite spinning i veckorna om jag inte orkar hålla i min cykelpendling när det blåser snålt och kallt över slätten.

Eftermiddagen idag ägnades åt att köra in ved inför vintern - allt för att överleva dessa eländesmånader. Suck...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar