söndag 17 oktober 2010

Söndagscykling

Efter gårdagens firande av, i tur och ordning, min dotter och mina 1 000 mil var det lite tungt att gå upp i morse och sätta sig på cykeln. Det lockade att vända på sig och somna om. Jag kom dock både upp och iväg och efter 1,5 mil motvind var jag på plats till kl 9:00.

Idag var vi 13 som startade men ganska snart vände en så det blev 12 stycken som följde med hela vägen.
Roger, som känner till vartenda tallbar inom tio mil från Motala ledde ut oss i skogen. Som vanligt tog det ungefär en kvart innan jag var helt lost. Alltid lika kul att komma hem och titta på GPS-kartan var man har varit. Det blev många små skogsvägar, stigar och plötslig åkte vi tvärs över gårdsplanen hos någon skogsbonde - man vet liksom aldrig vad som händer.

Gustaf körde punktering mitt inne i mörkaste skogen men var lika glad ändå.

Han fick nämligen mekanikerhjälp med att fixa punkteringen.
Mot slutet var det som vanligt en del trötta ben både här och var men det kändes bra att summera 103 km på mätaren!
Lite GPS-data också:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar