söndag 31 oktober 2010

I don't like your new phone

I don't like your new phone mr Ollila. I somras slutade min Ericsson fungera normalt och därför plockade jag ut en ny. Det blev en Nokia E52 eftersom det var den som jag hittade med längst batteritid.

Det är bara det att den jäkeln är omöjlig att lära sig och förstå hur man ska hantera. Jag tycker själv att jag är åtminstone normalbegåvad men nu har jag - två gånger - lyckats missa söndagsträningen med Maif för att jag har försovit mig. Jag har trott att alarmet varit inställt men icke - något elände har hänt som jag inte har haft kontroll över.


Istället för cykel till Motala blev det promenad med hunden. Vi hittade en annan hundägare som hade fri tillgång till köttben och Tara fick med sig ett hem. Det släppte hon inte på hela förmiddagen...

Efter lunch vinterkittade jag min CX och stack iväg på en runda.



Efter bara någon mil ringde hustrun och meddelade att om jag ville ha mat så var det dags att pallra sig hem. Eftersom jag är en usel kock valde jag en kort väg hem för att komma i tid till middagen...



Ägnade resten åt dagen åt min nyinköpta bok - få se om jag har något att lära...


Dagens tur:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar