söndag 10 oktober 2010

Misshandel

Idag var det dags för årets första gruppass på vintercykel. Start kl 9.00 från IP som vanligt.

Hade räknat med bra vind in eftersom det har blåst ostliga vindar i flera dagar men det slog helt fel. Blev 1,5 mil rejäl motvind som uppvärmning.

Vi var någonstans mellan 15-20 pers som samlats med vintercyklarna redo.

En kul grej med vintercyklandet är att det tar en till ställen man aldrig varit på i hela sitt liv - trots att jag är född och uppvuxen i Motala. Helt plötsligt idag var vi på en kanonfin badstrand norr om Motala. Niklas kunde inte motstå frestelsen utan lade sig ner i sanden en stund...

Själv gick jag fullständigt i diket mot slutet och fick köra lugnt och försiktigt de 1,5 milen hem för att vara säker på att orka. Kanske var det motvinden in till stan i morse. Kanske var det cykeln, dubbelt så tung med dubbelt så breda däck. Kanske var det de sugande skogsvägarna eller kanske var det bara en kass gammal gubbe som inte orkade mera...

När jag var på väg hem funderade jag på om man kan anmäla sina cykelkompisar. Borde väl falla under brottsrubriceringen misshandel, eventuellt grov...
Hade tänkt bära in ved i eftermiddag - det tänker jag inte göra! Får bli ryggläge i soffan istället.
Dagens runda:

2 kommentarer:

  1. hehe skönt att se en gammal man plågad

    SvaraRadera
  2. Ja fy sjutton - har inte kunnat göra något vettigt på hela dan...

    SvaraRadera