torsdag 30 september 2010

Närkontakt

Idag blev det cykelpendling. Termometern stod på +2 gr när jag åkte i morse. Ute var det dimmigt och fuktigt vilket gjorde att hjälm, handskar, jacka och skor först blev alldeles blöta och sedan frös det en tunn ishinna över dem.

Väl inne i Linköping kom jag ifatt en grupp cyklister efter ett övergångsställe. Jag lade mig efter den snabbaste för att komma förbi då en kvinna plötsligt kastar sig ut för att komma om. Hon gav mig en tackling som jag inte var beredd på och plötsligt var jag på väg ut i spenaten. Jag lyckades dock lägga om kurs och klarade mig precis från markkänning.

När allt detta pågick var jag ovanligt vältalig och ropade: "Öhhhhh, TITTA!!!". Hoppas hon hörde vad jag sa och inte misstolkade det med ett annat ord som rimmar...kanske bäst att cykla en annan väg till jobbet ett par veckor.

Väl på jobbet läste jag på Aftonbladets hemsida om min (f.d.) favorit Alberto Contador. Nu säger jag upp Eurosport och struntar i att titta på Girot, Touren och Vueltan. Ägnar mig åt Premier League istället. Det är visserligen skandaler där också - men mest alkohol och kvinnoaffärer, inte så mycket clenbuterol och grejor. Sorgligt är det hur som helst.

Väl hemma igen möttes jag av hunden - utan intresse av förbjudna substanser men väl hungrig som vanligt.

2 kommentarer:

  1. Vilken söt hund du har....Och vilken tur att du klarade dig. Håll undan för kvinnor på cykel - Kan vara farligt.

    SvaraRadera
  2. Nja, kvinnor på cykel är helt ok. Kunde nog lika gärna varit en karl som inte såg sig för. Hunden är min ögonsten - en snart 6-årig labradortik som älskar sin husse - åtminstone när han har något ätbart i närheten.

    SvaraRadera