lördag 30 oktober 2010

Höstfärger

Idag visade termometern på +10 och vinden var måttlig - som gjort för en tur med racern med andra ord. Eftersom det nog inte blir någon mer runda på den cykeln i år tyckte jag det skulle vara kul att få avsluta lite lugnt och fint.

Eftersom vi hade personalfest på jobbet igår fanns det även andra skäl att låta det bli en lugn runda...

Även om vissa av vägarna påminde lite om cyclocross så var det på det stora hela torrt och fint.


Dagen till ära var min Trek uppsnofsad med en Gilles Berthoud sadel. Det var Kalle som hade haft vänligheten att låna ut sin till ett litet test. Jag är lite sugen på att investera ett antal kronor i en dylik för att rädda bakdelen på de lite längre rundorna. Eftersom jag har 60-milaren i somras i färsk minne vet jag att en bra sadel kan göra skillnad.

Den som vill ha en hårt race-stylad cykel gör sig nog inte besvär men har man kört lite längre lopp vet man att det är klokare att lägga utseendefixeringen åt sidan och åka bekvämt.

Testet utföll till belåtenhet - det kanske kan bli ett litet inköp...

På vägen hem passerade jag Älvestads kyrka. Den brann ner för ett par år sedan men nu är den snart återuppbyggd igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar