söndag 8 augusti 2010

Semestern slut - nu kanske det kan bli lite ordning...

I morgon börjar jag jobba igen. Jag har haft tre veckors semester som har varit ömsom vin, ömsom vatten.

Först en vecka i Turkiet - toppenväder, toppenhotell, toppenfolk, toppen allting. Sedan två veckors dåligt väder i Sverige. Det hade i och för sig den fördelen att jag hann städa garaget, klippa häcken och en massa annat som jag annars hade skjutit på framtiden. Jag har dessutom röjt min vildvuxna trädgård vilket renderade ett getingstick som fortfarande svider och gör ont - fyra dagar senare.

Vi har också varit en sväng i Skåne och vi tog dessutom vägen över Bordershop i Puttgarten på vägen hem. Dessutom åkte jag på en präktig förkylning som höll mig från cykel i en dryg vecka och fick mig att missa helgens 40-milare i Örebro.

Gjorde några osorterade reflektioner under semestern som jag känner att jag måste dela med mig av:
- Hur kan en fempersonersfamilj samla på sig så stora mängder skräp på bara några år? Hela garaget var ju fullt...
- Skåne var fint - kanske flyttar dit så småningom.
- Jag hade en konstig känsla på Bordershop - som om man gjorde någonting förbjudet, nästan oanständigt, liksom.
- Det kan omöjligt vara motsvarande fyra flaskor vin i en Bag in Box - max 2 - 2,5...

Nu är i varje fall semestern slut - nu kanske det kan bli lite ordning på träningen igen. Den har blivit klart lidande sista tiden.

Idag var det annonserat Halvvättern på vår klubbträning. För att inte bli yra i huvudet körde vi den baklänges. Väderprognosen såg lite skakig ut men trots det var det över 20 st som mötte upp vid IP i Motala.

Vi rullade iväg och hann ca 200 m innan första missödet. En stor sten orsakade en vurpa, ond handled och en cyklist som åkte hemåt istället.


Vi andra tuggade på mot Skänninge och sedan Väderstad - så här kul var det!


Vid Heda kyrka delade vi på oss. "Kycklinggruppen" tog Tjejvättern istället... :-) Vi andra rullade på söderut mot Tällekullen.

Tre punkteringar hann vi med idag också. Det hör ju till och vi jagade inte precis några tider.

Efter lite fika i Stocklycke och bra fart hemåt trots en envis motvind var vi tillbaka i Motala fram på eftermiddagen.
En liten video från klungan idag också:


Och så lite GPS-data förstås:

2 kommentarer:

  1. såg ut som trevlig runda
    synd att du inte kunde vara med i lö
    trevlig tur bra väder och massor av gott käk...kina denna gång osså
    vi syns hörs och spurtar en annan gång :)

    SvaraRadera
  2. Max två vinare i en bag-in-box. Max!

    SvaraRadera