tisdag 24 augusti 2010

Cykelpendling och politik

För att förgylla mina arbetsdagar brukar jag pendla till Linköping per cykel två gånger i veckan eller så - tre mil dit och tre mil hem. Det är bara slätt med knappt ett träd i vägen för blåsten som ibland är med mig - men oftast mot. Idag var det en motdag.

Blött och trist och kraftig motvind i morse...



...och inte ett dugg bättre på väg hem. Regn och vinden hade förstås vänt.


Kul att få användning för regnjackan.

När jag stod utanför jobbet och väntade på att GPS:en skulle hitta satelliterna knallade biståndsministern förbi. Gunilla är en jättetrevlig tjej som gärna stannar och byter några ord och det gjorde hon idag också.

När jag cyklade hem funderade jag lite på det där med politik. Egentligen kör de ju sitt eget PBP nu. De har tränat i fyra år för att sätta allt på ett kort i valrörelsen och antingen kunna njuta av att ha lyckats eller fila på revanschen till nästa gång.
När jag kom hem hittade jag någon som absolut inte bryr sig om politik.

Lite GPS-data finns det här:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar