lördag 28 augusti 2010

To be continued...

Idag var det meningen att vi skulle cyklat runt Vättern men igår eftermiddag fick jag ett SMS att det var inställt. Plötsligt hade jag en hel lördag att handskas med.

Jag sov lite längre i morse, gick ut med hunden och läste tidningen länge. Sedan fick jag hjälpa till att städa - men klockan var ändå inte mer än ett.

Om jag nu inte skulle cykla runt Vättern så kändes det som att jag var tvungen att cykla runt någon sjö i varje fall. Det fick bli Tåkern inklusive en sväng upp på Omberg.

Det här är en riktigt go cykelväg...


Uppe på Omberg fick jag se lite av Vättern i varje fall.

Det här är min absoluta favoritväg. Uppe på Omberg från Ellen Keys Strand till Borghamn.

När jag kom närmare hem började det regna så smått. Lite försiktigt först sedan mer och mer. Avslutade med att bli ordentligt blöt - men det var det värt!

När jag hade ett par mil hem ringde det i fickan på tröjan. Jag tog telefonen och svarade. Fick ett erbjudande jag kunde tackat nej till, men det gjorde jag inte. Fortsättning följer i morgon...

2 kommentarer:

  1. Ska man behöva vara nyfiken ända till i morgon nu? Jag fick ihop 142 km idag..Och du? Och jag klarade mig utan regn - det kom efter målgång.

    SvaraRadera
  2. Du får vänta till imorgon kväll :-)

    Det blev 119 km idag. Lugnt och fint och mest utan regn. Blev lite blöt sista 2 milen bara. Skönt att du klarade dig - hoppas loppet gick bra!

    SvaraRadera