torsdag 18 mars 2010

Lanzarote dag 3

Sov tills klockan ringde i morse vilket jag inte lyckats med någon dag tidigare under semestern. Frukost kl 8 som vanligt och sedan upp på cykeln igen.

Vi tog stigningen upp till La Asomada idag. Det är en fruktansvärd uppförsbacke som bara blir brantare och brantare ju längre upp man kommer. Det är en riktig pulshöjare som innebär en grym start på rundan.

Efter lite snurrande och turistande i La Santa drog vi iväg mot Caleta i en sån där underbar nerförsbacke som aldrig riktigt verkar ta slut. Caleta verkade vara ett riktigt surfställe med läckra vågor som slog in mot stranden.

Vi delade på oss och jag bestämde mig för att köra genom Timanfaya. Jag såg att molnen drog ihop sig men jag tänkte att jag skulle klara mig. Det gjorde jag inte. Jag åkte rakt in i ösregnet och i backen ner mot Yaiza blev jag rejält nerkyld. Eftersom jag hade struntat i att ta med min vindväst had jag bara ett par lösa ärmar (mot solen...) med mig så dom drog jag på mig i varje fall.
I Uga var det lite frestande att ta närmsta vägen hem, men som väl var segrade pannbenet. Jag tog 4 km stigning istället. Plötsligt upptäckte jag att jag började gå tom på vätska så jag stannade på en bodega utefter vägen. Kändes lite fel att gå in och be att få köpa en cola...
Tillbaka i Puerto del Carmen konstaterade jag att där hade det inte kommit en droppe.
Totalt blev det 110 km och ca 1200 stigningsmeter.
Innan dagen var slut slank jag ner till Spenders bar och tittade på första halvlek mellan Juventus och Fulham. Den gamla damen bjöd på tre läckra mål och Fulham bjöd inte på någonting.

Dagens runda:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar