söndag 28 mars 2010

En underbar lördag

Det finns vissa saker i livet som man ser fram emot extra mycket. Gifta sig, få barn, hämta en ny cykel...

I lördags var det äntligen dags att plocka ut min nya Trek Madone 5.2. Jag tog mig in till Motala Cykelaffär för "The Deal".

Där stod den redan uppriggad på en trainer för att jag skulle kunna testa och få till sadelhöjd och annat. Efter god hjälp av Mats och Lasse så tyckte jag att det kändes bra. Fortfarande återstod dock det viktigaste testet för dagen...
Lite cykling i Multihallen i Motala. Runt, runt på en tvåhundrameters inomhusbana. Det blev många varv - men kul var det. Det var första gången jag var med så jag var lite försiktig i början. Efter ett tag blev jag dock varm i kläderna och hängde på så gott jag kunde.
Här är en liten video. Någon GPS-data blir det inte - är ju inte så kul att titta på den kartan...


Var var hunden då undrar ni säkert? Ja, hon tog en vilodag.


2 kommentarer:

  1. Glöm inte byta ut cykeln i Mats Cykelblogg, eller ska den vara kvar som minne av en svunnen tid?

    SvaraRadera
  2. Klart bilden på BH-cykeln ska bytas ut. Det ska upp en vacker TREK så snart jag har fått till en bra bild!

    SvaraRadera