lördag 1 maj 2010

Vilohelg

Den här helgen var det vilohelg, eller kanske inte egentligen, men efter att ha kört 20 mil både förra och förrförra lördagen hade jag tänkt att köra lite kortare den här helgen.

Hela familjen i övrigt gick upp kl halv 5 i morse och drog iväg till Ullared. Själv drog jag täcket över huvudet och sov ett tag till. Efter lite frukost och hundpromenad drog jag iväg in till stan där det var annonserat start 10.00 från Idrottsparken.

Vi blev 14 st som kom och eftersom vinden var rätt tuff sydvästlig bestämde vi oss för att sticka till skogs. Först upp till Tjällmo och sedan ut i skogen långt bortom all form av civilisation innan vi till slut kom fram till Godegård.

I Godegård var det marknad och därmed bil- och publikkaos. Skylten om gratisbuss lockade inte även om det nu var motvind...
Väl hemma hade jag knappt 14 mil på mätaren men kände mig ändå relativt fräsch. Hunden hade också hört det där med vilohelg så henne hittade jag i min obäddade säng, hmm...

Och så här såg det ut på GPS:n:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar