onsdag 28 april 2010

Race against the machine

Idag var det dags för pendling igen. Det innebär ca en timme till jobbet och 1,5 därifrån. Ungefär 70-75 km brukar det bli.

Vinden var ostlig när jag stack iväg imorse vilket innebär motvind. Efter ca en mil kom en traktor i omkörningsfilen. Efter att ha konstaterat att det inte var en gödselspridare han hade bakom lade jag mig snyggt en halvmeter efter. Han höll sina stadiga 40 km/h i ett par kilometer och allt var frid och fröjd.

Sedan var det något som flög i mig och jag fick en helt obetvinglig lust att rycka. Jag kastade mig ut och om. Jag lyckades hålla undan i tre km innan han körde om igen i en backe - bara för att svänga åt fel håll ett par hundra meter senare...

När jag skulle hem hade det börjat regna och vinden hade vridit så det var motvind hem också. Regnet tilltog och jag surnade till - i dubbel bemärkelse.

På väg hem mötte jag klubbkompisarna som var ute och spurttävlade. De såg ut att vara lika blöta som jag, dock med lite bättre humör.
Yr.no lovar bättre väder imorgon - nya tag då!
Mina GPS-data kommer här:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar