onsdag 8 februari 2012

En lycklig man!

Åkte och hälsade på min gamla mamma som ligger på lasarettet idag. Innan jag stack iväg packade jag träningsväskan med kläder för styrketräning. När jag stod där och packade slängde jag ner spinningskorna och ett par cykelbyxor också, ifall att jag skulle hinna...

Jag åkte till gymmet och kom lagom till att dagens spinningpass var slut. Det stod dock ett helt gäng cyklister från Borensbergs IF Cykel och väntade på att köra sin klubbspinning i lokalen.

Jag hade verkligen tur ikväll. En cykel blev över och jag fick hoppa med och köra.

I Maif CK brukar vi ofta tycka att vi har varmt när vi kör spinning. Det var dock ingenting mot dagens övning. Efter fyra minuter rann svetten över hela kroppen. Vattnet var slut efter halva passet och speglarna i lokalen dröp av kondens efter bara en liten stund.

Det blev ju inte sämre heller av att det var ett kanonpass som avslutades på allra bästa sätt med fyra rejäla fartökningar. Jag skruvade på och gick från krampkänning till spyfärdig på ett ögonblick - underbart...

Tack till er BIF:are för att jag fick vara med - klart bättre än styrkemaskinerna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar