söndag 22 januari 2012

Vinterväglag

Den här helgen har jag varit aktiv värre. Efter att ha haft hjälp med målning och tapetsering av två rum hemma i veckan så hade hustrun och jag bestämt att passa på med att lägga nya golv. Dessutom tänkte jag hinna med att träna också.

Lördagen började med lite arbete:


På eftermiddagen tog vi ett avbrott. Jag stack iväg på en löprunda på skogsvägarna hemma. Lyckades slå på ändan på ett ställe där halkan hade tagit över helt och hållet. Det var så halt att jag fick krypa ut till diket innan jag kunde resa mig igen. Gick lite illa åt vänster knä och lår, men inte värre än att jag kunde springa vidare.

Urban och jag hade pratat om att köra cykel på söndagsförmiddagen. Efter att ha lagt sista golvbiten vid 20-tiden på lördagskvällen skickade jag iväg ett ok på det.

Det hade kommit lite snö när vi stack iväg men inte värre än att det gick fint att rulla på. Vinden var lite besvärlig men vi försökte planera så vi skulle får så lite motvind som möjligt.


Efter en stund började det snöa också.


Urban jämförde mig med ett diesellok idag. Det är en smickrande jämförelse för en randonneur som ju prioriterar uthållighet. Jag har dessutom avancerat framåt i tågsetet. När min som var liten var han lite mera morgonpigg än jag (vilket har ändrats nu när han passerat 20...). Under en period var han fixerad vid tåg och tyckte om att leka att han var ett lok. Pappa och mamma fick vara vagnar. Klockan sju på morgonen passade jag på att vara sovvagn vilket gav mig ytterligare ett par minuters slummer på golvet...

Förra helgen skrev jag att jag skulle skicka iväg ett mail som jag kunde komma att få ångra. Det gjorde jag också så nu är anmälan till Sverigetempot klar. Oklart om jag tycker det är lika kul i början av juli som jag tycker det är idag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar