söndag 15 januari 2012

Världens bästa!

Jag fick en julklapp som jag har var mycket spänd på ända sedan julafton.

Presentkort på "Världens bästa tidning"
Jag såg framför mig Kadens eller kanske en utländsk cykeltidning som jag kan dregla över - men det blev bättre än så! (kommer snart mera...)

Veckan som gått ägnades åt både löpning och cykelpendling. Dessutom skickade jag in ett spinningpass i torsdags. Vilodag fredag och uppladdning för långlöpning på lördagen.

Kände mig lite seg men till slut kom jag iväg. Hittade ett lagom tempo redan från början och det kändes som jag kunde hålla på hur länge som helst. De sista kilometrarna av min 20 kilometersrunda blev dock plågsam. Jag får helt enkelt riktigt, riktigt ont i benen - i vader, ljumskar och ända upp i nedre delen av ryggen.

Långlöpningen sliter rejält men samtidigt är det riktigt härligt att komma in och känna att man fixat ett par mil bara sådär. Jag inser dock att den 10 mars är nära och hur ont det kommer att göra då vill jag inte ens tänka på!

Söndagen var ämnad för vintercykel. Vinden hade mojnat och det var riktigt härligt att sticka ut i någon minusgrad och köra. Hade bestämt mig för att hålla igen men snittade 26 km/h trots att jag inte tyckte att jag körde särskilt hårt.

Mysigt det här!
Vägarna var kanon på de flesta ställena. Efterhand började det dock komma lite snö.


Mötte tre andra cyklister idag. Två av dem körde riktig racerhoj. Funkade säkert bra det också - bara de hann hem innan snöfallet...

Tidningen då? Ja någon cykel var det väl inte direkt - men är det så ni vill veta något är det bara att ni hör av er!


Nu ska jag avsluta kvällen med att skicka ett mail som jag kan komma att få ångra. Mer om detta en annan dag...


2 kommentarer:

  1. Jag tror jag kan gissa vad det avslutande mailet handlade om. Vi ses i juni.
    /Jonas

    SvaraRadera
    Svar
    1. Rätt gissat Jonas. I'm on the list... / Mats

      Radera