lördag 7 januari 2012

På jakt efter DÖDSHALKA

Igår hade jag långpass i löpning på schemat. När jag hade hunnit någon kilometer mötte jag Jonas på MTB. Vi bestämde hastigt att lördagen skulle ägnas åt vintercykling på landsväg. Efter att ha lurat med Anders också, mot löfte om lugnt och städat tempo, möttes vi i metropolen Fornåsa.


Anders körde utan dubb så han var rädd för DÖDSHALKA. Det lyckades vi dock inte hitta någon på hela rundan utan vi höll oss på hjulen allihop.

Jag lyckades leda oss runt på lite vägar som Anders och Jonas påstod att de aldrig kört på vilket alltid är kul. Det finns så mycket vägar här omkring så det går faktiskt att göra nya fynd varje år.


När vi kom till Västerlösa gav jag Jonas lite energi i form av en halv Snickers och sedan drog vi vidare. Energin tröt väl hos någon mer av oss och tungan blev lång på Anders på slutet. Han kämpade dock på bra hela vägen hem!


Summa summarum en mullig vinterrunda med lite lagom kombination av frysande, ljugande och skyltspurter (nåja...)

Avslutade eftermiddagen med lite skidor på TV:n och en Oppigårds Pale Summer Ale för att få en smak av varmare väder...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar