söndag 1 januari 2012

Gott nytt år!

Efter nyårsfirande med god mat och champagne var jag sugen på att fira nyårsdagen med lite cykling.

När jag gick upp var det -4 grader och lite frostnupet i gräset hemma. Medans jag åt frukost steg dock temperaturen och stora snöflingor började dala ner. Eftersom förmiddagen var den del av nyårsdagen som jag kunde avsätta stack jag iväg i alla fall.

Det lade sig ett par, tre centimeter på vägen och gjorde det riktigt tungt idag. Med först snön och sedan regnet i ansiktet var det minst sagt otrevligt på vägen. Ibland fanns det lite spår att köra i men stora delar av rundan fick jag spåra själv.


Det gav hur som helst bra träning och det är skönt att spräcka den där mil-nollan som alltid finns där på årets första dag. Få se om jag får ihop lika många mil som förra året.

Körde med vanliga cykelglasögon idag - funkade sådar - får nog ta fram skidglasögonen snart... :-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar