lördag 31 december 2011

Långdistans

Idag var det planerat långlöpning i mitt träningsschema. Målet var 15 km vilket borde ta mig ca 1,5 h var det tänkt.

Stack iväg i det fina vintervädret med solen i ansiktet och nästan helt utan vind. Öppnade i vanlig ordning lite snabbare än jag hade tänkt. Det är inte så lätt att sänka farten när man väl kommer igång men då har jag nytta av att jag har svårt att dricka medans jag springer. Jag är tvungen att gå en liten bit medans jag fyller på vätska och då hinner pulsen gå ner lite och jag kan starta om i lite mera lagom tempo.

Jag kom in i en bra löprytm idag och kände mig fräsch hela vägen. Det gick så bra så jag tog en liten extra runda och väl hemma igen summerade jag 15,36 km på 1,24,28.

Nu ska jag bara fortsätta träna på att springa saktare för att spara lite mera på krafterna så jag kan öka distansen.

Känner mig lite trött nu - dock inte lika trött som min kompis...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar