söndag 26 september 2010

Back on Trek

Nu känns det som jag är på gång igen. Efter förkylningar och lite motivationsproblem fick jag till en bra cykelvecka med drygt 31 mil i benen.

Efter ett par pendlarrundor i veckan tänkte jag cykla igår (lördag). Jag började dock med att hämta hem min CX från Motala Cykelaffär där den fått lite välbehövlig service. Mats på Cykelaffären hade skrivit "Totalsanering" på specifikationen...

På eftermiddagen hade vädret gått åt det sämre hållet men det blev 8 mil ändå i blåsten. Otroligt nog klarade jag mig undan regn trots att det såg ut så här mest hela tiden.

Idag var det dags för söndagscykling igen. Det var fyra veckor sedan jag var med sist så det var kul att träffa lite cykelkompisar igen. Vi var ca 15 st som dök upp vid IP.

Farten var hög redan från början trots att det blåste rätt bra idag också. Efter att ha tränat på lite belgisk kedja (som vi lyckades rätt bra med!) så fikade vi på Vreta Kloster Golfklubb. Det var en av golfarna som frågade mig vad en racercykel kostade egentligen. När jag berättade det tyckte han att det var vansinnigt mycket pengar. Förmodligen kostar väl klubborna i hans bag ungefär lika mycket...
Till sist kan jag inte undanhålla er vad Anders skrev på sin blogg häromdagen. Hmm, rätt träffsäkert...
Här är en liten GPS-länk också:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar