lördag 18 september 2010

Ute på vägen igen!

Det där med vädret är en underlig historia. Utan att ha någon vetenskaplig grund för mitt påstående vill jag ändå mena att det funkar så här:

När man är ute och cyklar blir vädret alltid sämre och sämre - man kan ge sig sjutton på att det dyker upp mörka regnmoln när man är som längst hemifrån. Samtidigt vänder vinden så att det blir motvind hela vägen hem och man kommer hem dyblöt och genomfrusen.

Vid sällsynta tillfällen händer det underliga saker och idag var en sån dag. Lite halvruggigt och duggregn när jag åkte men vädret blev bara bättre och bättre för att avsluta i strålande sol!

Idag blev det samma runda som i söndags men åt andra hållet (man måste ju variera sig lite...).

Hittade en kille som hade mamma med sig - praktiskt med rörlig vätskekontroll.

Imorgon skippar jag träningen för att jobba hela dagen och en bit in på natten. Är valfuntionär i mitt valdistrikt så jag ska ta emot och räkna röster istället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar