tisdag 6 juli 2010

Ska jag byta sport?

Idag var det dags att testa om jag ska byta ut cyklingen mot någon annan idrott. Plockade därför fram golfklubborna, löjliga byxor och skor med små dobbar i så att jag inte skulle halka på den välansade gräsmattan. Det var första rundan i år och det märktes...

Jag letade upp ett par för ändamålet användbara kompisar och drog iväg.

Det är faktiskt rätt fint att knalla runt lite försiktigt som i en slottspark. Säga "snyggt slag", fika efter halva rundan och komma hem utan ont i benen...

Har man dessutom ont någonstans kan man hyra en schysst kärra och köra runt i också!

Det var en underbart vacker kväll och allt hade varit perfekt om det inte varit för mitt usla spel. Uppenbarligen kräver den här typen av idrott träning också.

Nja - jag tror nog att jag lägger krutet på cyklingen i fortsättningen också!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar