söndag 11 juli 2010

Kokt...

Idag åkte jag hemifrån strax efter klockan åtta. Vid affären i Fornåsa satt Kalle i morgonsolen och njöt av livet. Det var i och för sig ingen större överraskning eftersom vi hade bestämt att träffas. Vi satte oss på cyklarna och drog vidare in till Motala.


Vid IP hittade vi fler cykelkompisar från Maif och vi var nog mellan 15-20 cyklister som drog iväg. Värmen bet i redan från start och det blev tungt ganska omgående. I Tjällmo blev det fika och sedan vidare färd mot Motala.
I Ask vek Kalle och jag av eftersom vi bestämt att köra lite längre idag. Vi tankade mera vatten hos brorsan i Skänninge och körde sedan på mot Mjölby, Mantorp och Vikingstad. Kalle var stark som vanligt och tog långa förningar. Vi larvade oss förstås med lite skyltspurter på vägen - det hör liksom till när vi cyklar...

Efter ett par onyttiga munkar i Vikingstad delade vi på oss och cyklade hemåt. Väl hemma lyckades jag få kramp i baklåret när jag ställde in cykeln. Eftersom ingen kunde höra mig skrika i garaget stapplade jag in i huset. De andra var och badade så därför fick jag lida i min ensamhet. Stackars mig...
Jag passade på att kolla termometern när jag kom in - inte så konstigt att dagens 18 mil var jobbiga.

1 kommentar:

  1. Tuffa dagar det här..Härligt kämpat av er. Jag cyklade från Vimmerby och hem igår (24) mil och det var riktigt slitigt varmt....Hoppas nu inte 100-milaren blir lika varm...
    Synd om dig att ingen tyckte synd om dig med krampen - det var ju synd om dig....

    SvaraRadera