söndag 27 juni 2010

Goodbye England...

Det här är en blogg om min träning, men finns det ingen träning att blogga om så får man väl skriva om något annat.

Veckan som varit var sedan länge planerad för vila. Jag hade bokat resa för mig och mina tre tjejer till England. Vi flög i tisdags - en vacker och klar dag. Så klar att jag fick ett kort av Linköping von oben.
Efter att ha landat i Stanstead tog vi buss till Birmingham. En 4 timmars tur utan luftkonditionering som nästan fick mig att flyta bort i stolen. Lite som en finsk bastu faktiskt.

Väl framme i Birmingham letade vi rätt på vårt hotell; eller lägenhet kanske man ska säga. Jättefint skick och gott om utrymme. Läget gick inte heller att klaga på - bara ett stenkast från Bullring - ett av norra Europas största shoppingcenter (vilket övriga familjen jublade över...)

Det är lite häftigt faktiskt med så otroligt mycket affärer på ett ställe. Inte ens min fru och mina döttrar hann med alla...
Själv gick jag mera in för att hitta en pub för mötet England-Slovenien i VM. Det lyckades jag med och det var rätt häftigt det med. Förmodligen häftigare än idag då det blev goodbye England mot Tyskland.
I torsdags var det dags för den egentliga orsaken till resan. Framåt eftermiddagen tog vi tåget till Coventry som ligger ca 25 km sydost om Birmingham. Väl där tog vi oss till Ricoh Arena - inte helt okänd för fotbollsfantaster men idag omgjord till konsertarena.
Vi hade biljetter till innerplanen för konserten med P!nk. Efter tre förband drog konserten igång med (naturligtvis) en häftig entré. Pink kom farande från luften efter att ha blivit upphissad i en byggkran. Det här var fantastisk show! Naturligtvis var alla hitlåtar med och specialeffekterna gick verkligen inte av för hackor. Har ni inget för er den 23 juli när hon är i Göteborg är det ett bra tips.
Efter att ha tagit oss tillbaka till stationen med en busschaufför med formel 1 - ambitioner (jag har aldrig åkt dubbeldäckare på trottoaren förut) tog vi glada och nöjda tåget tillbaks till Birmingham.
Midsommarafton firade vi på ett något annorlunda sätt med grekisk middag. Vi hade i alla fall lyckats skaffa lite jordgubbar och glass så vi fick lite känsla.
Efter att haft översvämning i lägenheten sista dagen, grannen ovanför duschade tydligen lite för häftigt, tog vi oss tillbaka samma väg som vi kommit.
Det är ganska skönt att ta träningsledigt några dagar i följd ibland. Nu blev det kanske lite för länge med tanke på att jag missade en hel del träning under min förkylning också. Att jag förmodligen lagt på mig något kilo också tack vare KFC, engelsk pubmat och ett par pints extra känns också när man ska igång igen.
Idag blev det därför återstart på träningen med en av mina favoritrundor runt Väderstad, Västra Harg, Vikingstad och hem igen. Kändes rejält vilket jag nog får tillskriva underträning, övervikt och inte minst värmen som var idag.
Det fanns andra som tog det lite lugnare än jag. Hittade ett gäng "Bulls" som låg och solade sig i en hage - såg rätt härligt ut det med!
Lite Garmin-data också:

2 kommentarer:

  1. Hallå Mats,

    Hittade din blogg via en annan, och självklart måste jag ju fråga om du vill vara med på www.cykelbloggar.blogspot.com. Om så skicka oss ett mail till cykelbloggar@spray.se

    Mvh
    Admin / Cykelbloggar

    SvaraRadera