tisdag 8 juni 2010

Världen är full av omprioriteringar

Efter 40-milaren i helgen har jag omprioriterat lite i mitt cykelliv. Jag plockar bort 60-milaren kommande helg. Jag var nog lite för överoptimistisk i våras när jag drog upp planerna. Det blev helt enkelt lite för mycket med en student, en som slutade nian och allt annat som ska fixas hemma just nu.

Jag tar också bort Jotunheimen Rundt den 9 juli. Det är ett lopp som jag verkligen vill åka - dock funkar det inte i år. Semesterschemat på jobbet ger inte möjlighet till två dagar ledigt den veckan och det vore vad som skulle krävas för att kunna sätta sig i bilen och köra till Norge.

Världen är som sagt full av omprioriteringar - inte så mycket att göra åt; bara att "bryta ihop och komma igen" som Per Elofsson sa...

Efter 40-milaren i Örebro i helgen drar jag nu lärdomar om mig själv. Jag har varit fruktansvärt hungrig sedan i söndags. Jag äter enormt mycket men det är som om jag inte kan få i mig tillräckligt med mat. Bara en halvtimme efter att jag ätit så är jag lika hungrig igen - som om kroppen på något sätt är inställd på att fortsätta förbränna som när jag cyklar. Skumt och lite besvärande på samma gång. Börjar förstå hur min labrador känner sig - hela tiden!

1 kommentar:

  1. Jag har svårt att hålla vikten när jag tränar. Jag känner igen mig i din beskrivning. Försök äta "riktig" mat i stället för godis.

    SvaraRadera