lördag 3 april 2010

Påskaftonscykling

Idag var det samling vid IP kl 10.00 för en ny påskrunda. Efter gårdagens tolv mil, skyltspurter och utbrytningar hade jag en viss förhoppning om att det skulle bli lugnare tempo idag.

Då dyker Fredrik och Nalle från elitlaget upp - på racer. Plötsligt fick vi motionärer på vintercyklar skifta mental inställning och vara beredda på uppskruvad fart från början.

Vädret var kalas med sol och nästan ingen vind på slätten så därför drog vi söderut mot Vadstena, Bjälbo, Mjölby, Skänninge, Vallerstad och lite kors och tvärs. Farten blev mycket riktigt hög och det var inte så många i klungan som var direkt pratsamma.

Hemma igen var det bara att summera 99 km och en härlig runda! Imorgon startar vår söndagscykling och jag ska debutera som gruppledare. Det blir 24-gruppen - då får jag det kanske lite lugnare...
Eftermiddagen bjöd på en annan debut. Årets första motorcykeltur var ett faktum. Till närmsta mack för lite fräsch bensin och luft i däcken och sedan en tur på lite småvägar tills jag var hemma igen.

Eftersom jag körde väldigt lite förra året har jag mer eller mindre lovat hustrun att sätta ut den på Blocket. Men jag vet inte om jag vill!!! Undrar hur jag ska komma ur det här, hmm...

Hemma igen följde jag med hustrun till stallet och monterade upp en skiva mellan hennes häst och grannhästen. Katharinas häst är lite störig och vill gärna mucka lite om vem som är störst, bäst och vackrast...ungefär som våra cykelspurter skulle jag tro...

Som vanligt en liten länk till min Garmin så att alla vet var jag varit (inklusive mig själv):

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar