tisdag 1 januari 2013

Vår i luften

Ja idag var det nästan som vår i luften. Solen tittade fram och även om vinden svepte över fälten hemma så var det aldrig särskilt kallt.

Efter att ha vägt in på 89,4 kg i morse var det dags att "tända" nyårsraketen och försöka ta bort ett tiotal av dem.

Det fick bli en cykeltur på min korta favoritrunda. Den är ca 36 km och på sommaren kör jag den som snabbrunda på en dryg timme men så här års får man lägga på en halvtimme i varje fall.

Att mildvädret gått hårt åt snön är ingen överdrift precis. Här brukar det inte vara någon sjö:


Det var inte bara jag som lockats ut av det fina vädrer. Jag mötte tre cyklister till på rundan. Hälsade gjorde jag allt men jag vet inte vem det var eftersom jag kör utan glasögon. Börjar bli rätt besvärande faktiskt - svårt att se skyltar och GPS:n också.

Väl hemma var jag trött och sliten men ändå lycklig att ha varit ute.

Följde med Katharina till stallet och hjälpte till att borsta och mocka medans hon fick ta hand om ridningen. Efter sista fallet från hästryggen är mitt självförtroende lite stukat så jag tar det lite försiktigt med ridningen.


Imorgon bär det av till Stockholm. De där 11 lediga dagarna i rad gick fort. Men det är bara tre dagar till helgen och då hoppas jag kunna rulla cykel igen.

1 kommentar:

  1. Hej Mats!

    Roligt att du är tillbaka, vi har saknat dina roliga berättelser. Lycka till med nya jobbet!
    //Kenneth och Gunilla

    SvaraRadera