måndag 7 januari 2013

Soppatorsk

Efter min katastrofala vägning på nyårsdagen var det så dags att ta itu med det som måste göras. Efter att ha tillbringat onsdag, torsdag och fredag i Stockholm med diverse restaurangbesök var träning lördag OCH söndag ett absolut måste.

Drog iväg på lördagsförmiddagen i finvädret över slätten.

Vad sägs om ett litet hus på landet?
Det gick helt ok tyckte jag - såpass ok att jag var påt igen på söndagen. Helt plötsligt var vädret sämre med lite regndroppar och ganska halt ute.

På något ställe var det till och med lite svårt att komma fram:

Någon som har ett par simfötter?
 Mildvädret gör att det uppstår lite nya spännande sjöar här och var:


På en del ställen är det nog lite väl mycket vatten:


Mitt försök att inta lite mindre av alla de där goda kolhydraterna gjorde att bränslet i kroppen tog slut när jag hade någon halvmil kvar hem. I knapp styrfart rullade jag sista biten hem och slog ihop innanför dörren.

När jag hade samlat ihop småbitarna åkte vi till stallet hustrun och jag. Vår islandshäst hade tappat en sko så rida var inte att tänka på. En liten promenad fick det bli.

"Sluta rycka i kopplet matte!"
Passade på att prata med min andra kompis också.


Idag måndag bar det av till Stockholm igen. För att göra lite nytta har jag investerat i ett träningskort på Friskis & Svettis. Jag passade på att köra mitt första spinningpass för säsongen - 75 minuter backe. Kändes som en lite lagom start! När jag kom dit visade det sig vara ändrat till 75 min långa intervaller - tackar, tackar...

Eftersom jag hållit inne med kolhydraterna och rent allmänt undvikit att äta tog det ca 30 minuter in i passet innan jag tvärtystnade. Jag har varit där förr och vet att jag inte kan prestera om jag inte har energi att går på men nu var det bara att göra det bästa av situationen och försöka bränna lite fett istället. Hasade mig hemåt och duschade och åt lite gravad lax som tröst.

Det kommer att kännas bättre efter några pass (hoppas jag i varje fall). Jag bokar väl ett spinningpass på torsdag också!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar