måndag 9 april 2012

Kejsarens nya kläder...

...låter ju lite pompöst kanske men med nya Maif-kläder uthämtade innan påsk känns det så. Det höll förresten på att bli väldigt mycket kläder. När jag lade ordern lyckades jag beställa en ny vinterjacka, ett par nya byxor och 702 kortärmade cykeltröjor. Alltihop för 245.000:-. Ett litet telefonsamtal till Trimtex fixade den detaljen men jag blev lite nervös innan jag lyckades ändra.

Den här helgen har annars varit vikt åt cykeln. Igår på påskdagen var det som vanligt söndagscykling med Maif. För min del var det 30-grupp.

Uppsnack!

Snygg cykel!
Det rullade på bra och till fikat hade vi 31,2 km/h i snitt. Alla slet hårt men hårdast jobbade Niklas som var den enda som åkte vintercykel.

Strax innan fikat i Mjölby fick vi syn på ett par cyklister med Hymer-tröjor. De var snabbt inhämtade och hängde på in till Mjölby.


På hemvägen blev det en punktering och lite extra rast strax innan Vallerstad. På slutet drog Fredrik upp tempot och det sved rejält i benen för att hänga med. Totalt blev det 11,5 mil härlig gruppcykling.

Annandag påsk var det bara att gå på det igen. Samling vid IP 9.00 som vanligt. 12 st åksugna dök upp. Vi rullade runt på slätten i alla möjliga typer av vind.


En del vek av på lite olika ställen och vi blev färre och färre på vägen hem. Totalt blev det ca 8,5 mil idag i bra tempo.

I morgon ska det regna - kanske en test av nya regnjackan?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar