söndag 18 mars 2012

Perspiration och inspiration

Ja dagens rubrik får kanske en och annan att undra. Det är egentligen väldigt enkelt - första delen av rubriken står jag själv för - andra delen kommer längre ner i inlägget.

Efter en 11-milarunda igår tänkte jag mig något kortare idag. Det blev det också - bara drygt 9 mil. Vädret var på min sida idag, d.v.s. sida mot mest, men så lätt ger jag mig inte.

Idag var fickorna fyllda med energi:


Det var ganska många cyklister ute idag. Mötte Tommy utanför Mjölby - såg stark ut som vanligt. Dessutom såg jag många andra, som ännu inte hunnit bli så starka.

För några år sedan hade jag varit supernöjd att starta min träning så här års - om jag lyckades få ihop 150 mil fram till Vätternrundan skulle jag känt mig som en elitcyklist. Nu är man nästan besviken om man inte har 150 mil i benen innan jag sätter mig på racern. Ambitioen förändras med tiden minst sagt.

Lite dålig bild här men det är två stycken borta vid kraftstolpen. Dags att skicka i en högre växel! Jakten kan börja!


Lyckad helg för min del. Cirka 20 mil landsväg känns helt ok. Ikväll har jag dessutom lovat att följa med hustrun på ett Core-pass. Kan nog bli spännande...

Sedan var det det där med inspirationen. Jag brukar ibland skriva om människor som inspirerar mig att träna. Det är sällan världsstjärnor som får stora rubriker utan snarare "vanliga" människor som gör något ovanligt.

Här är en blogg som ni ska följa de kommande tre månaderna eller så. Björn Suneson kommer att göra sitt tredje coast to coast - springande. Finns bara ett ord - fantastiskt. Startar imorgon 19/3 kl 10.00 (amerikansk västkusttid).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar