lördag 12 februari 2011

Toppenpass!

I morse visade min termometer -13,2 grader. Innan jag hade fått i mig frukosten och fått på mig alla kläder så hade det blivit ett par grader varmare, men det var ändå rätt kallt för cykling.

Med flera lager kläder och "riktiga" glasögon vågade jag mig dock ut.

Förresten har jag noterat på flera bloggar som jag läser att det nya verkar vara att köra på tom mage. Anders gör det, Niklas gör det och flera till som jag läst om. Det där är givetvis individuellt men för min del funkar det inte alls. De gånger jag provat har jag alltid tvingats sänka tempot och/eller distansen för att komma hem i ett stycke. Jag har känt mig totalt mosad och dessutom nedslagen för att jag inte klarat ut det som jag föresatt mig.

Dagens pass började med att jag fick skotta fram dörren till garaget. All snö i västra Östergötland har en tendens att blåsa runt mitt garage för att lägga sig väl till rätta framför porten...
Det var en helt underbar vinterdag idag. Vägarna var mestadels välplogade och sandade och vädret var ju hur vackert som helst! I rena glädjen körde jag en bit extra mot vad jag hade planerat innan jag stack iväg.

Hittade det här gänget som stod på kö för att få titta på galna cyklister som far förbi.


Det kändes fantastiskt bra idag och i rena glädjeyran satte jag mig på trainern och rev av ett par tuffa fyraminutersintevaller när jag kom hem. Liksom bara för att ge kroppen lite mera stryk medan den kunde ta det.

Imorgon blir det dessutom en "extra" vilodag då jag ska ut och åka med familjen istället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar