söndag 6 februari 2011

Gott och blandat i helgen

Så här såg det ut från mitt köksfönster lördag morgon. Lerigt och skitigt i trädgården och (fast det syns ju inte på bilden...) ett strilande regn.

Med detta framför ögonen och med en liten känning i baklåret efter löpningen i torsdags blev det liksom inte så svårt att välja bort lördagens utomhuscykling. Träning måste det ändå bli och därför tog jag klivet ut i garaget. Där genomled jag säsongsbästa i tristess - drygt 1,10h på trainern...

Jag lyckades svetta ner min tröja, garagegolvet och min iPod till oigenkännlighet.

Den där muskelbristningen är inte så mycket att tala om egentligen. Jag har fått mycket värre sådana när jag spelade fotboll en gång i tiden. Jag försöker ändå få lite hjälp på traven med läkningen. När min normala linimentflaska tog slut i höstas gick jag över på starkare grejor! Det svider som tusan men det gör gott också!

Söndagen blev en härlig dag med rätt mycket vind över slätten. Det är ju i motvinden man härdas så därför så blev det rätt mycket av den varan idag. Över slätten, korsade E4:an runt Mantorp och sedan några krokar tillbaka. 57 km och 2,15h senare var jag hemma.


Man kanske kunde hänga på om man hade medvind...

1 kommentar:

  1. Jag tycker det var rekord i motvind. Så nog blev du lite härdad skulle jag tro.

    SvaraRadera