söndag 28 februari 2010

Söndagsrunda med BIF-are

Idag hoppade jag över träningen med Maif-gänget och tänkte ta en runda själv. Jag kom iväg framåt halv tio och jag hade lovat att vara hemma skapligt eftersom vi skulle åka till IKEA på eftermiddagen.

Jag hann bara någon halvkilometer innan jag stötte på två BIF-are, Jonas och Anders. De stod och väntade på en tredje, Gustav, som var på väg från Borensberg. Det visade sig att både Jonas och Anders bodde i närheten av mig - något som varken jag eller de visste om.

Vi drog iväg mot Mjölby och sedan Mantorp för fikastopp. Här fick jag ge mig mot Gustav i en spurt...
Anders och Gustav.

Jonas kollar så allt fungerar som det ska.

Fikapaus!
Vi fortsatte mot Vikingstad, Maspelösa, Ljung, Borensberg och hem. Sista biten var vi ganska slitna allihop men det ska man väl vara med knappt 10 mil i benen. Ett härligt distanspass med trevligt sällskap var det i varje fall.
Lite skäll fick jag när jag kom hem för att jag var sen men vi hann till IKEA i alla fall. Slutet gott - allting gott.
Eller förresten, inte riktigt allt. Körde av en eker efter 85 km som gjorde hjulet så skevt så jag fick lyfta av bakbromsen för att ta mig hem. Får bli reparation i veckan så jag är redo inför nästa helg.
Och så länken till dagens runda:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar