söndag 14 februari 2010

Cykelsöndag igen!


Skidorna var tejpade och klara för en tur även idag. De var i god form efter 16 km i spåret igår.

Själv var jag också inställd på att klämma lagg när jag vaknade och såg att det var -8.

Plötsligt dök dock solen upp och värmde på snön lite och vips var det -2. Fram med cykeln och iväg - ett sånt tillfälle får inte gå till spillo.

Åkte och funderade lite på att det kanske är något udda att cykla runt i det här vinterväglaget när jag blev omkörd av en bil med kajak på taket. Kändes nog ännu mera udda faktiskt - jag behöver nog inte vara orolig.

Kändes härligt att vara på rull - faktiskt rätt ok vägar trots snön som kom i veckan. Kunden inte låta bli det där lite barnsliga att köra i moddsträngen heller - man vill ju liksom sprida ut modden lite mera så att det ska smälta fortare...



Kallt blev det till slut i varje fall. Började frysa om tårna och vätskan som jag hade på cykeln började bli svår att få i sig. Till slut frös den helt och hållet.

Känns skönt att få några mil till i benen inför min Lanzarote-resa i mars. Bara tre veckor kvar nu!

En som, som vanligt, hade vilodag var min hund. Återfunnen i mattes knä - ovillig att göra någonting alls...

Och så den vanliga länken till min Garmin:

Garmin Connect - Activity Details for Untitled

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar