lördag 6 februari 2010

Äntligen cykling igen!

Äntligen var det tillräckligt milt för att cykla igen. Det blev en liten runda på slätten på snöiga och isiga vägar. Efter en halvmil skakade bakskärmen loss. Den var fäst med buntband som bara gick av (3 st på en gång). Eftersom jag inte hade några extra med mig (ska jag komma ihåg till nästa gång) skruvade jag helt sonika av bakskärmen och slängde den i diket.

Efter ytterligare en halvmil var det stopp på vägen. En stackare som hade gått ner i diket. Som väl var hade det stannat en bil innan jag kom så de fick hjälp att ta sig upp på vägen igen.




Benen kändes bra och även om det går långsamt på vintervägarna tror jag att det är bra träning inför sommarsäsongen.

Väl hemma igen blev det dusch och sedan en lite biltur för att hämta min bakskärm. Nu blir det lite mekande för att få dit den till morgondagens runda!

Har också försökt mig på en länk till Garmin för en liten karta!

Garmin Connect - Activity Details for Untitled

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar