lördag 23 januari 2010

En vacker cykel



Idag blev det ett besök hos min cykelhandlare igen. Han hade fått hem en alldeles underbart vacker TREK Madone 5.2 av årets modell...

Det var naturligvis inte helt oväntat eftersom jag beställde den själv i november. Nu ska det på lite pedaler och annat lull-lull så blir det åka av fram i vår.

På eftermiddagen blev det cykelträning. Av någon anledning så ska man ju alltid åka runt en sjö så idag blev det en tur Boren runt. Det var som vanligt kallt om fötterna men annars helt ok. Jag höll mig till stora vägar för att slippa all denna is som snösvängen inte lyckats ploga bort. Det blir som en tvättbräda att åka vilket är både obekvämt och farligt. Funderade också lite kring alla bilister som inte begriper att man bör sakta ner och hålla avstånd när man möter/kör om en cyklist. De är tyvärr alltför vanliga. Idag lyckades jag dessutom möta superidioten - han som kör om när han möter en cyklist. "Dom får väl hålla åt sej!" Tjenare...

Kom hem och lade mig i badet och lugnade ner mig lite med en öl från down under - Victoria Bitter. I natt ska jag sova gott och drömma om min nya TREK.

2 kommentarer:

  1. Jag tog en sväng upp på skjutfältet, inte en bil - men inte plogat överallt heller i och för sig, du får hänga med någon gång

    SvaraRadera
  2. Det gör jag gärna! Jag funderade faktiskt på att köpa billiga dubbdäck till min MTB. Skulle nog kännas lite tryggare med den om det inte är så bra plogat.

    SvaraRadera