söndag 31 januari 2010

Cykelhelg

Efter förra helgens utomhuscykling fick jag någon slags förkylning i kroppen och jag har inte känt mig i form för att träna på hela veckan. När det äntligen började närma sig helg igen så var jag sugen på att får lite träning i kroppen i varje fall.

Lördag var intecknad med SCF:s motionskonferens. Eftersom den inte började förrän kl 10:00 så hann jag ändå med ett pass på trainern på morgonen. Lika tråkigt som vanligt men ändå skönt att vara igång igen.

Konferensen var inte slut förrän vid 17:45 så så värst mycket mera blev det inte med den dagen.




Idag var det, som vanligt, iskallt ute. Någon utomhuscykling var inte att tänka på, och jag kände inte för varken skidor eller löpning i detta polarväder. Det fick bli ett nytt trainerpass istället.




Jag krängde på mig min ytterst färgglada Team Telekom - tröja och satte igång. Fick till ett bra pass på 1,15 h med skaplig medelpuls. Vad jag hade i lurarna - P!nk förståss...(sorry den var dålig)




På eftermiddagen var det samling i Maif:s lokal för beställning av årets klubbkläder. Köpte som vanligt för mycket men jag får försöka leva med det.


Summa, summarum - en helg med mycket cykel men inte så mycket cyklande som jag skulle önskat.

Totalt fick jag ihop 23,7 mil på vägen i januari. Det är lite mindre än jag hoppades men ganska mycket mer än januari 2009. Jag tar det lugnt, vädret kan jag inte göra något åt. Jag får försöka hitta alternativträning istället tills det går att cykla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar